Bemutatkozás / Erdei iskola program

6-10 éves korosztály: "Amiről az erdő fái mesélnek"

Hol a fák az égig érnek
Fás- és lágyszárú növények bemutatása
  - Fajismeret
  - A természet megszerettetése
Az erdei életközösség, erdei flóra
  - Illatgyűjtés
A levélformák és a virágfelépítések összehasonlítása
Fafajok kérgének tapintás útján történő megkülönböztetése
Előre megrajzolt üres levélformákba a napi élmények, érzések beírása, hangulatversek.

Magasban szálló dallamok:

Állatcsoportok megismertetése, felismertetése
Belső- Somogyban található erdők: kocsányos tölgyesek, akácosok.
Az állatvilág, a gazdag fauna bemutatása.

Kreatív foglalkozás:

A gyermekek meglévő vizuális, befogadó és alkotó képességének fejlesztése a képzőművészet eszközeivel
Az élmények, a látvány, a tér és a forma, a szín és a ritmus felfedezése és meglátása a természetben
Az erdei iskolai hét során gyűjtött száraz termésekből, ágakból, gallyakból, levelekből figurák, ajándéktárgyak készítése 

Locsogó tó meséi:
A Petes- malmi tó növény- és állatvilágának megismerése
A száraz- és a nedves területek növénytakarói közti különbségek
  - A növényzet változása a nyílt víztükörtől a tópartig
A vízből gyűjtött állatok meghatározása
Tavunk vízének tisztaságát veszélyeztető tényezői

Az erdő szintjei és lakói:

Az erdő szintjeinek és lakóinak, valamint az életközösségeinek

megismerése és bemutatása.izgő- mozgó világuk felfedezése, életközösségek megfigyelése, különféle élőhelyek összehasonlítása, a különbségek tudatosítása. Rendszertani ismeretek elmélyítése.

Vadászati nyomozó:

  • A vadászat szépségeivel, örömével, etikájával
  • a vadgazdálkodás feladataival,mint az erdőgazdálkodástól elválaszthatatlan részével
  • a vadászati berendezések fontosságával, szerepével
  • a vadász elengedhetetlen munkaeszközeivel
  • a vadászható vadfajok tulajdonságaival
  • a vadászati módokkal
  • a vadászat szereplőivel ismerkedünk meg.

 10-14 éves korosztály: Fedezzük fel Belső- Somogyot!

Térképen Belső- Somogy:
A turistatérkép, az iránytű és a tájoló használata
Biztonságos tájékozódásA természet sokszínűsége és szépsége
A fajok közti kapcsolat
  - A fajok környezetükhöz való alkalmazkodásának sokszínűsége
A megismert fajok csoportosítása és rendszerbe foglalása
Az erdő hármas funkciói (közjóléti-, gazdasági-, védelmi funkciói)
Környezetkímélő technológiák
   - Környezetkárosító hatások- mit tegyünk ellene?

Élet az erdőben:
  -
Az erdei életközösségek
Az erdő fafajainak és fás szárú növényeinek bemutatása
  - Az erdő állatainak megismerése, rendszerezése
Belső- Somogy élővilágának megismerése
Az élővilág és a környezet egymásrautaltsága
  - Erdővédelem (tűz, aszály, károsítók, vad)
Az erdei melléktermékek jelentősége

 Lutra országa:
   -
A víz körforgása
Az erózió ( a víz ereje és munkája)
A természetes és a mesterséges tavak összehasonlítása
A száraz és a nedves területek növénytakarójának összehasonlítása
   - A tó gerinces- és gerinctelen állatai
A környezet- és természetvédő szemlélet kialakítása
A vízzel kapcsolatos érzelmek, érzések, félelmek megfogalmazása
   - Petes- malmi vidrapark

Kreatív foglalkozás:
A gyermekek meglévő vizuális, befogadó és alkotó képességének fejlesztése a képzőművészet eszközeivel
Az élmények, a látvány, a tér és a forma, a szín és a ritmus felfedezése és meglátása a természetben
Az erdei iskolai hét során gyűjtött száraz termésekből, ágakból, gallyakból, levelekből figurák, ajándéktárgyak készítése

Talpalatnyi föld
A talaj keletkezése
  - A talajképződés
  - Talaj nélkül nincs élet
A humusz fogalma
  - Lebontási folyamatok
  - Leggyakoribb talajtípusok
A talajban élő állatok
  - Az erdész feladatainak bemutatása

A fa, mint nyersanyag- szerepe a mindennapi életünkben
Gyakorlati képességek fejlesztése (gyérítés, jelölés)
  - Erdő- és természetvédelem
Az erdő és az ember kapcsolata
  - Az erdei életközösség (erdei flóra és fauna).

Erdész az én mesterségem:
Az erdőgazdálkodás jelentőségének és az erdész feladatainak bemutatása.A természetvédelem és az erdők védelmének szerepe az erdei ökoszisztémában. Az ember és az erdő közötti kapcsolat bemutatása.

Studinka hagyaték:

A tanulók megismerhetik az erdőben élő vadászható és védett állatfajokat. Szembesülnek az erdő és a vad elválaszthatatlan kapcsolatával. Bemutatjuk a vadászati berendezések fontosságát és szerepét, a vadászható vadfajok küllemi -és viselkedési sajátosságait, vadászati módokat.

  • Vadjaink nyomában- nyomolvasás. 
  • Vadles
  • Madárles

1200 Ft/fő/program

 

vissza a lap tetejére




Vissza a Kezdőlapra Foglalás Kapcsolat Áraink Erdei Iskola Program Bemutatkozunk